start again

start again

tanulós.

2008. február 19. - nyuszóka
jó,oké,oké,teljesen bepunnyadtam.Kikészít a suli idegileg,szóval ha van egy kis időm,azt is azzal töltöm,hogy vagy a fejemből bámulok ki bambán,vagy megosztom veletek msnen,hogy mennyi mindent csináltam vagy inkább nem csináltam éppen,vagy esetleg netántán képes vagyok elolvasni 1-2 oldalt abból a könyvből,amit októberben kezdtem el:)(de tegyük hozzá,hogy 700 oldalas,picibetűs)nem panaszkodni akarok,még csak 3-os vagyok,de kezdem magam úgy érezni,mint aki az életéért küzd nap mint nap.Én tényleg próbálok okosabb lenni,de egyre hülyébbnek érzem magam.Úgyértem,szerintem a tanulás akkor értékes,ha azért tanulod meg azt a valamit,hogy több legyél.Jó,persze,nem vágyom a fizika definíciókra, felnézek azokra az emberekre,akik tudják,mert nem értem,honnan veszik a lelki erőt ahhoz,hogy megtanulják.Mondjuk ők ugyanígy lehetnek azzal,hogy én hogyan írok 4 oldalas esszét egy regényről,ami szerintem meg alap.Szóval,vannak dolgok,amiket meg kell tanulni,de van,amit saját akaratodból szeretnél elsajátítani.Itt jönnek be a különórák,fakultációk, különböző plussz elfoglalságok , amik még egészen érdekesek tudnának lenni,de mire oda jutok,olyan vagyok,mint egy hulla.Számomra felfoghatatlan,hogy mér jó ez a folyamatos stressz helyzet,amit nem mi teremtünk magunknak.Új-zélandon egy nap 5 órám volt,normálisan tudtam enni, pihenni,és tanulni.Tény,hogy az oktatás nem olyan erős,mint itt,de mégis valamivé válnak az emberek, vannak ott is egyetemek és főiskolák,ahol a színvonal nem lehet sokkal lentebb,mint itt.A válasz az,hogy ott nem arra fektetik a hangsúlyt,hogy minnél jobban leterheljenek,hogy egyszerre mindent megtanulj,az általános iskola ott röhejes,a gimnázium már valamivel jobb,de te választod meg az óráidat,te döntöd el,mit akarsz tanulni.Ha szar vagy föciből,nem tanulod,helyette felvehetsz egy másik tantárgyat,ami érdekel,és amiből talán meg is marad valami tanulmányaid során. Itt még 11-ben is a kurva biolóiával kell szenvedned,pedig nem értesz hozzá,lehúzza az átlagodat,nem fogsz vele tovább tanulni,és szerintem rég nem tartozik bele az általános tudásba a biokémia. nem a tantárgy ellen vagyok, és nem a tanárok ellen,az egész rendszer ellen, nem hogy arra nincs időm,hogy azzal foglalkozzak,amit igazán szeretnék csinálni, de még a kötelező tantárgyakkal is gondjaim vannak.Tudom,ezen mindenki átesik,mindenki így tanulta, és lehet,hogy ez a probléma inkább egyéni,de...csak gondoljuk végig mi a mai fiatalság számára a kikapcsolódás.Ivás,drogok,afterparty,bulik,szerintem 14 évesek között is már kevés olyat találnánk,aki nem fogyaszott alkoholt,nem szívott el egy cigit,sőt nem próbált ki valamilyen kábítószert.Hova vezethető ez vissza.persze,rengeteg mindenre, de leginkább arra a stresszre,ami egyre csak nő,bárhogy is gürcöl,tanul az ember.2 lehetőséged van,stréber leszel,mindent benyalsz,amit kell,néha-néha találkozol a barátaiddal sulin kívül is,de már a továbbtanuláson töröd a fejed,és hogy még hogyan gyűjthetnél plussz pontokat az érettségihez.Vagy leszarod az egészet,figyelsz órán,de különösebben nem tulajdonítasz túl nagy jelentőséget a házifeladatoknak, és más dolgoknak,mert neked igenis fontos az egyéni érdeklődésed,bár töröd a fejed az érettségin,megpróbálsz nem megbukni matekból, és az érettségi tantárgyakból, még azért így is elég nervőz vagy a heti programod miatt,ezért minden második hétvégén kotta részeg vagy, hetente 1 doboz cigit elszívsz,ha nem többet,és szarsz arra hogy éppen reggeliztél e vagy sem.Talán kicsit kisarkítottam a dolgokat,de én ezt így látom,saját magunkat akarjuk utolérni,és közben már nem is látjuk a célt.Azért tanulunk,hogy elboldoguljunk az életben,de legfőképpen azért,hogy boldogan éljünk.Nem a főiskola a cél,és nem is a pénz.Ez mind eszköz, hogy jobbá tegyed az életed,bár lehetséges,hogy pont ezek miatt a dolgok miatt leszel boldogtalan.De a mai világban mindenkinek kell egy diploma,nyelvvizsga,stbstb,hogy egyáltalán meglegyen az önbecsülése.És ez nem az emberek hibája,pontosabban azoké az embereké,akik arra fektetik a hangsúlyt,hogy az az igazán értékes ember,aki két diplomával és 3 nyelvizsgával szaladgál...Az a poén,hogy még így is lehet munkanélküli.Szóval...ezzel a sok szarrala,mivel már most tömik a fejünket,amitől még nagyobb káosz lesz,semmi értelme,de azért csináljuk,mert mindenkinek vannak álmai,a böki az,hogy manapság ahhoz pénz kell,a pénzt meg nem adják ingyen,vagy kitanulsz egy szakmát(amit ma már nagyon restellnek az emberek,pedig egy jó fodrász többet kereshet,mint egy ügyvéd)vagy összeszeded magad,életed 1/4-ét tanulással töltöd,ha szerencséd van,lesz munkád,és talán esetleg még addig is eljutsz,hogy megvalósítsd az álmaidat,ha nincs,akkor meg jól beszoptad,mer életed legszebb éveit a kurva matekpéldákra pazaroltad.A döntés nehéz,hogy tanulsz,vagy félig tanulsz,vagy elmész fodrásznak,igazából mindegyiknek megvan a hátulütője.De ennek nem kéne így lennie.Azt már nem kezdem el boncolgatni,hogy mi lehet az igazi háttérben,mert kahoz én is kevés vagyok:) Én azt hiszem tanulni fogok,félig...mert sose voltam az az igazi tanulós tipus,a lényeg,hogy önmagamnak megfeleljek.És megpróbálom nem elhanyagolni a számomra igazán fontos dolgokat,amikkel életem nagyrészén szeretnék foglalkozni.Ha valakinek megy a jó tanulás,mellette hobbi,sport,és barátok,hát le a kalappal előtte,nekem este hétre kifogynak az energia tartalékjaim.Na,örüljetek,írtam...:D De ez is csak a matekdolgozat miatt volt.;)

A bejegyzés trackback címe:

https://ikata.blog.hu/api/trackback/id/tr32346466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gézumézu 2008.02.20. 20:30:58

téma jó, megvalósítás is. csak a formázás nem:D

noname 2008.02.20. 21:06:13

azzal h sok hülyeséget tanítanak nekünk, ami fölösleges egyetértek.
bár azért annyira nem rossz a helyzet mint ahogy azt leírtad

Ditt · http://fourpm4ever.blogspot.com/ 2008.02.21. 03:52:36

De igen, pont olyan rossz a helyzet, ahogy leirta. =] Sot meg aki buta, az megrosszabb, mert ketsegbeesik, h at sem latjaa dolgokat.. SZAR. jovore ez utan tuti megfogok halni, de pl nyaron most is havi 180ezerer megyek kretara dolgozni 17 evesen - persze csak ha Andor elintezi xD. szal tanulni ezek utan folosleges szamomra... =]
süti beállítások módosítása